T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - Ovaakça Şarık Tara Özel Eğitim Meslek Okulu

Çalışmalarımız

ÇALIŞMALARIMIZ

• Bireysel öğrenci danışmanlığı

• Aile danışmanlığı

• Çeşitli konu ve seviyelerde öğrencilere yönelik grup çalışmaları

• Bülten ve seminerler

• Oryantasyon çalışmaları

• Öğretmenlerle işbirliği ve yönlendirme çalışmaları

• Bilişsel gelişim, akademik başarı, yaratıcılık, sosyal gelişimi destekleyici sınıf uygulamaları

• Tarama çalışmaları, test ve envanterler

• Sınıf içi gözlemler

İki haftada bir gün olmak üzere düzenlenen çok yönlü rehberlik saatleri, doğal ortamda öğrencilerimizle iletişim kurulabileceğimiz çalışma saatleridir. Bu çalışmaların en önemli amacı, öğrencinin kendini ve yeteneklerini keşfetmesine ve geliştirmesine olanak sağlamaktır. 
Ergenlikte yaşanan sorunlar, çatışmalar, arayışlar ve kişiliklerin oluşumunda rehberliğe duyulan ihtiyaç ve sonrasında öğrencilerimizin en doğru yola yönlendirilmesi amacına yönelik rehberlik hizmeti kapsamlı olarak sağlanır.
Yenilenen okul internet sitesi aracılığı ile tüm etkinlik görsel ve yazılı olarak bulabilmek mümkündür. Velilerimiz rehberlik servisi ve diğer birimlerle e-posta aracılığı ile yazışma olanağına sahiptir.
Bireysel öğrenci ve veli görüşmeleri tüm öğretim yılı boyunca sürdürülür.

KİŞİSEL – SOSYAL REHBERLİK

• Öğrencilerimizin yaratıcı düşünme ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlayacak sınıf öğretmenliği etkinliklerini planlar.

• Öğrencilerimizin içinde bulundukları gelişimsel dönemin özelliklerini fark etmelerini sağlayacak çalışmalar düzenler.

• Öğrencilerimizin çatışma çözme ve iletişim becerilerini kazanmalarını sağlayacak grup çalışmalarını düzenler.

• Öğrencilerimizin kişisel ilgi ve yeteneklerini belirlemelerine yardımcı olmak amacıyla envanter, test ve anket çalışmalarını planlar ve uygular.

• Öğrencilerimizin kendilerine güvenlerini geliştirecek sınıf içi ve grup çalışmalarını planlar ve bu etkinlikleri uygular.

• Öğrencilerimizin motivasyon düzeylerini artıracak grup çalışmalarını sürdürür.

• Öğrencilerimizin geleceklerini belirlerken yaşam tarzlarını oluşturacak değerleri tanımalarını ve gündelik yaşamda kullanmalarını sağlayacak etkinlikleri planlar.

EĞİTSEL VE MESLEKİ REHBERLİK

• Oryantasyon çalışmaları ile okula yeni gelen öğrencilerimizin okula uyumlarını kolaylaştırır ve birbirlerini tanımalarını sağlar.

• Öğrencilerimizin demokrasiyi ve uygulanma biçimini öğrenmelerine yardımcı omlar, Okul Meclisi çalışmalarını başlatır.

• Öğrencilerimizin birlikte yaşamanın kurallarını öğrenmelerine ve ortak yaşamın gerektirdiği davranış biçimlerini tanımalarına yardımcı olur.

• Öğrencilerimizin zamanı verimli kullanma stratejilerini geliştirmelerine destek olur.

Bireysel Görüşmeler:

Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da öğretmenlerinin yönlendirmesiyle Rehberlik Servisine başvurmaları yoluyla gerçekleşir. Öğrencinin kendi içinde ya da başkalarıyla yaşadıkları zorluklar konusunda çözüm oluşturmak, problemlerini analiz etmek, ihtiyaç duyduğu konularda bilgi toplamak, öğrencinin en iyi çözümü seçebilmesine yardımcı olmak esastır.
Öğrenciler her gün okul saatleri arasında önceden randevu alarak psikolojik danışmanın uygun gördüğü bir ders saatinde ya da teneffüs saatlerinde görüşmeye gelebilirler.

GÖRÜŞMELERDE HANGİ KONULARDA YARDIM ALINABİLİR?

• Oryantasyon

• Arkadaş İlişkileri

• Aile içi iletişim

• Öfke kontrolü

• Hedef belirleme

• Özgüven kazanma

• Meslek seçimi

• Zaman yönetimi

• Motivasyon v.b.

Grup Rehberliği/Sınıf İçi Uygulamalar:

Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak, değerlendirmek amacıyla rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilmektedir. İhtiyaç duyulan konularda bilgi verme, verimli ders çalışma ve öğrencileri tanıma ve değerlendirme amaçlı envanter uygulamaları gerçekleştirilir.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.11.2012 - Güncelleme: 05.12.2017 12:31 - Görüntülenme: 2400
  Beğen | 1  kişi beğendi