T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - Ovaakça Şarık Tara Özel Eğitim Meslek Okulu

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Nedir?

Rehberlik:

Bireylere çağdaş dünyanın ihtiyacı olan, mutlu ve üretken insanlar olabilmeleri için, gerekli niteliklere ulaşabilmeleri amacıyla yapılan yardımları içeren bir süreçtir.
Rehberlik en geniş anlamda öğrencilerin sağlıklı bir kişilik gelişimini gerçekleştirebilmeleri için yapılan bir yardımdır.

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışma:

Kişilerle, mesleki, sosyal, eğitsel ve bireysel konularda onları yetiştirmeye yönelik, kuramsal temelli, yapılandırılmış oturumlarla sürdürülen, danışanlarda daha etkili düşünme, davranma ve hissetmeyi gösterme sürecini içeren ve bir dizi alt uzmanlıkları olan bir yardım sürecidir.

İLKELERİMİZ

• Gönüllülük:Psikolojik Danışma ve Rehberlik Biriminin verdiği hizmetlerden yararlanmada öğrencilerin gönüllü olması esastır.

• Gizlilik: Okul koşullarına uygun bir şekilde gizlilik ilkesi uygulanır.

• İşbirliği: Öğrenci ile ilgili konularda tüm personel anlayış, hoşgörü ve işbirliği içinde çalışır.

• Güven: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrenci-psikolog arasındaki güven ilişkisine dayanır.

• Bireyin Değerliliği: Her öğrenci değerli ve önemlidir.

• Süreklilik: Rehberlik Hizmetlerinde süreklilik esastır.

• Bireyin Özerkliği: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrencinin kendisine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı ilkesine dayanır. 

Rehberlik Hizmetlerinin Amaçları:

Rehberlik hizmetlerinin okul ve sınıf ortamındaki rolleri üç şekilde ifade edilebilir:
• Bireyi çeşitli yönleri ile geliştirme
• İstenmeyen davranışları önleme
• Öğrencilerin çeşitli sorunlarına çözüm bulmalarına yol gösterir.

Akademik ve bilimsel bir uygulama olması açısından;

• Bireyin kendini tanıması ve anlamasına yardım etmek,
• Bireyin kendi problemlerini kendisinin çözmesine yardımcı olmak
• Bireyin hem içsel hem de çevresel etkenlerle uyum içinde olmasına yardımcı olmak
• Bireyin görünür ya da gizli potansiyelini üst düzeyde geliştirmek
• Kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmak

  

Sınıf içi rehberlik etkinlikleri açısından gözettiği pratik somut sonuçlara
ilişkin amaçları;

• Verimli çalışma ve sınav becerileri ile donanması
• Zamanı iyi kullanabilme becerisi kazanma
• Etkili karar verebilme becerisini kazanma
• Problem çözme, plan yapabilme becerilerini kazanma
• Etkili iletişim becerilerini kazanma
• Meslekleri tanıma ve mesleklere karşı olumlu tutumlar geliştirme
• Kendi kişisel yetenek ve özellikleri ile okul etkinlikleri arasındaki ilişkiyi nesnel bir biçimde kavrayabilme
• Öğrenme, çalışma ve okulun temsil ettiği değer, tutum, davranış ve kavramlarla ilişkili olumlu tutumlar kazanma
• Toplumsal yaşama yönelik uyumlu ve sorumlu bir tutum geliştirme
• Başkalarına saygı ve yardımlaşma gibi değerler kazanma

Rehberlik Hizmetlerinin Kapsamı:

• Oryantasyon
• Bireyi tanıma teknikleri
• Bilgi toplama ve yayma hizmetleri
• İzleme ve değerlendirme hizmetleri
• Psikolojik danışma hizmetleri

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.11.2012 - Güncelleme: 05.12.2017 12:35 - Görüntülenme: 1704
  Beğen | 0  kişi beğendi